KAFFEROSTERIET GÖTHEBORG STOREKAFFEROSTERIET GÖTHEBORG STORE

0  Varukorgen 0,00 kr
Du har inga produkter i din varukorg.

0

KÖPVILLKOR

NORMAL FRAKTVILLKOR SVERIGE
Fri frakt inom Sverige till ombud när du köper för 500kr eller mer (fraktkostnad 59 kr om du köper under 500 kr) Paketet anländer inom 1-2 vardagar och sms-aviseras. När ditt paket är skickat får du automatiskt ett mail med en länk till Posten där du kan följa ordern. Har du mot förmodan inte fått ditt paket inom 2 dagar, vänligen hör av dig så hjälper vi till. Maila till hej@kafferosterietgotheborg.se

Företagspaket kostar 99kr och order över 1000kr inkl. moms skickas fraktfritt med företagspaket.

Allt är spårbart och fullt försäkrat. Kollinummer skickas till din email-adress när paketet är på väg och ett sms skickas när paketet anlänt till ditt närmaste serviceombud.

FRAKTVILLKOR DANMARK OCH FINLAND 
Fri frakt till ombud i Danmark och Finland när du köper för 2000kr eller mer. I Danmark skickas paketeten med Danska Posten och i Finland är det Matkahuolto.Vill du ha paketet direkt till dörren så kan du även välja UPS kostar från 149kr.

FREIGHT COSTS WITHIN EU
The freight charges to your door with UPS within Europe is from 149 SEK to maximum 299 SEK depending on the weight of your order. Please go to "kassan / Checkout", choose country and see how much this will be for your specific order.

FREIGHT COSTS OUTSIDE EU 
The freight charges to your door with UPS outside Europe starts at 299 SEK to maximum 850 SEK depending on the weight of your order and where in the world you live. Please go to "kassan / Checkout", choose country and see how much this will be for your specific order.

ABONNEMANGSSERVICE OCH TJÄNSTER 
Vi levererar dagligen till kunder i Sverige. Ett bra sätt att alltid ha färskrostat kaffe tillgängligt är att använda vår abonnemangsservice.

Beställ enklast genom att klicka HÄR och fyll i formuläret. Detta levererar vi inom Sverige. kontakta oss på hej@kafferosterietgotheborg.se om ni vill ha en offert!

Skicka gärna ett e-mail till hej@kafferosterietgotheborg.se så sätter vi upp er på ett abonnemang. Om ni vill avsluta ert abonnemang skickar ni bara ett mail till samma adress och meddelar att ni vill avsluta ert abonnemang.

LEASING/KÖP AV MASKIN, KVARN OCH KAFFEBÖNOR 
Ska du som företag köpa en ny kaffemaskin eller espressomaskin på jobbet? Vi samarbetar med de bästa leverantörerna på marknaden och kan garanterat hitta en prisvärd lösning som passar er. Kontakta oss på hej@kafferosterietgotheborg.se om du vill veta mer.

UTÖKAD SERVICE I STOCKHOLM, GÖTEBORG OCH MALMÖ:
Vi erbjuder konsulttjänster för att designa er attraktiva kaffe- och tehörna. Kontakta oss på hej@kafferosterietgotheborg.se för mer information.

PRIVATPERSONER OCH FÖRETAG
Alla beställningar inom Sverige är fraktfria för beställningar över 500SEK inklusive moms (beställningar under 300kr kostar 59kr i frakt). För ej uthämtade paket faktureras kunden 200kr. Vill du att vi skickar som företagspaket direkt till företaget så gör vi det för 149kr eller fraktfritt över 1000kr

TILLÄMPLIGHET
Våra köpvillkor är tillämpliga i fall Svensk eller annan tillämplig lag ej föreskriver villkor som är i konflikt med desamma. För privatkonsumenter gäller Konsumentköplagen samt Distansavtalslagen, och för företag - Köplagen. Köplagen är, till skillnad från Konsumentköplagen, dispositiv vilket innebär att företag kan avtala annat än vad lagen föreskriver.

BESTÄLLNING
Alla beställningar sker via www.kafferosterietgotheborg.se . Det går även bra att skicka e-post till oss på hej@kafferosterietgotheborg.se.

Är beställaren under 18 år skall målsmans tillstånd inhämtas av beställaren innan köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att vi lider ekonomisk eller annan skada polisanmäls. För ej uthämtade paket faktureras kunden 200kr.

RETURER
Eventuell returfrakt bekostas av kunden. Gäller även vid reklamationer. Vi har förmånliga fraktavtal och kan erbjuda subventionerad frakt om ni kontaktar oss före retur av varor.

PRISER (PRICES FOR INTERNATIONAL DELIVERIES) 
Alla priser som anges på våra sidor är inklusive moms och bygger på kontant betalning såvida ej annat avtalats. Med kontant betalning avses betalning med något av de betalningsalternativ som vi har på hemsidan.

Vi råder ej över prisförändringar på marknaden, varför priset som gäller vid beställningstillfället även gäller vid leveranstillfället.

BETALNINGSALTERNATIV I KASSAN:
Vi rekommenderar att du när du befinner dig i kassan, anger personnummer/organisationsnummer och trycker på enter. Då kommer din mantalskrivna adress upp direkt på skärmen och du slipper manuellt skriva in din adress.

DIBS 3D SECURE KORTBETALNING 
Vårt mest använda betalsätt. Vi rekommenderar betalning med kort. Det går snabbt, är väldigt säkert med 3D secure-säkerhet direkt mot din bank och fungerar med alla webbläsare som ex. Chrome, Firefox, Safari och Internet Explorer. Den responsiva designen gör att betalningen går snabbt och enkelt att utföra på en surfplatta och/eller en annnan mobil enhet

FAKTURA
Betala smidigt mot faktura genom att ange ditt personnummer så kommer automatiskt din adress upp. Betala först när du fått varorna. Tryggt och säkert.


PAYPAL
Betala gärna med paypal-pengar vilket är tryggt och säkert.


PAYSON 
Payson väljer du om du vill betala direkt via din internetbank


LEVERANSTIDER 
Vi reserverar oss för eventuella felaktiga lageruppgifter, vilken kan få till följd att leverans kan komma att ske tidigare såväl som senare än beräknat. Vi förbehåller oss rätten att förändra en order avseende innehåll till likvärdig/bättre vara utan att det påverkar det pris kund fått bekräftat, alternativt stryka ej levererbar vara från order, och då givetvis med prisavdrag för densamma. Självklart efter överenskommelse först med dig som kund!

Önskar du som kund därefter beställa annan eller nämnda vara är detta att betrakta såsom en ny order. I fall köpare anser att leverans dröjer på sådant sätt att denne ej längre önskar leverans av order är det på köparens ansvar att nämnda order avbeställes i enlighet med dessa Köpvillkor innan effektuering av order sker. Delleverans av order sker endast på kunds begäran och medför ytterligare fraktkostnad för kund.

KÖPARENS ANSVAR
Det är på köparens ansvar att tillse att den adress som uppgivits till oss vid beställningstillfället är korrekt, och att köparen, efter det att vi effektuerat ordern följer upp leveransen hos speditören, samt tillser att leveransen avhämtas/mottages på avhämtningsställe inom skälig tid från avsändandet, vanligtvis nio (9) dagar från avsändandet. Leverans sker endast inom Sverige i fall ej annat avtalats. För utlandsleverans, vänligen kontakta oss först på hej(at)kafferosterietgotheborg.se för exakt fraktpris och tillvägagångssätt.

FÖRÄNDRING AV ORDER 
Kund äger givetvis fram till den punkt order effektuerats rätt att, utan kostnad för denne annat än prisskillnad på vara, förändra sin order, dock med reservation för av kund beställd vara vilken ej lagerföres. Vid ändring av vara på order gäller det pris som är aktuellt vid tillfället för förändringen. Notera att order som redan levererats ut från vårt system av självklara skäl ej kan ändras.

AVBESTÄLLNING 
Avbeställning av order är möjlig utan kostnad för kund fram till den tidpunkt ordern effektuerats. Effektuering sker vanligtvis genom att faktura och frakthandlingar skapas. Avbeställning efter det att ordern effektuerats är ej möjlig. Du som kund är i fall vi effektuerat din order i samtliga fall skyldig att mottaga försändelsen. Avbeställning av icke lagervara vilken köpts speciellt för kund är ej möjlig efter det att vi beställt samma vara från vår leverantör eller programmerat denna vara själva. En avbeställning är ej giltig förrän bekräftelse härom mottagits från oss.

ÅNGERRÄTT 
Som privatperson har du enligt Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar, dock lägst 7 arbetsdagar, från mottagandet. För att begära ångerrätt enligt Distansavtalslagen kontaktar du oss så kan vi se om du uppfyller de förutsättningar som krävs för att tillämpa ångerrätten, och i sådana fall uppger de uppgifter vi behöver. Varan skall vara i obrukat skick och i oskadat originalemballage. Återsändande av vara vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad då Distansavtalslagen ej ger kund rätt att begära återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst. Vara skall återsändas väl emballerad enligt våra rekommendationer - I det fall varan går sönder när den returneras till Kafferosteriet Götheborg står köparen ansvaret. 

Om varor man beställt ej kan nyttjas på därför avsett vis, exempelvis inkompatibilitet, eller i fall då ångerrätt är att anse som förverkad, godkännes ändå i vissa fall återköp. I sådana fall står köparen för samtliga kostnader som uppstår, vanligtvis frakt. I sådana fall innehålles 20 % av varuvärdet för att täcka kostnader för hantering av returen.

REKLAMATIONER 
Privatpersoner har enligt konsumentköplagen tre (3) års reklamationsrätt oavsett vilken garantitid som gäller på en vara. Reklamation skall göras inom skälig tid från det att felet upptäckts. Det är vid reklamation efter garantitidens utgång köparen som skall påvisa att fel man anmärker på fanns redan vid leveranstillfället.

RETURER 
Vi förbehåller oss rätten att ersätta defekt vara med likvärdig i fall identisk vara ej finnes tillgänglig vid tillfället för åtgärd av returnerad vara.

SUPPORT
Det går alltid bra att maila till hej@kafferosterietgotheborg.se om du har någon fråga! För support eller annan form av användarstöd av allmän karaktär eller vid fel på vara som ej kan hänföras till garanti eller reklamation hänvisar vi i första hand till respektive tillverkare eller serviceställe.

INFORMATION 
Vi förbehåller oss för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i vårt sortiment förekommande artiklar och tjänster. All bildinformation på våra sidor skall ses som illustrationer, och vi kan ej heller garantera att bild återger varans exakta utseende samt beskaffenhet.

TVIST
Vid tvist där köparen är privatperson har vi som policy att alltid följa Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. Tvist mellan två eller flera företag avgöres som regel i domstol.

DATAFÖRLUST 
Vi kan ej hållas ansvariga för förlust av lagrad information ex orderbekräftelser och kvitton vid köp. Vi uppmanar därför köpare att alltid ta erforderlig backup på all data innan installation av ny hårdvara, programvara eller annan utrustning, samt alltid tillse att vital information på hårddisk eller annat lagringsmedium vilket skickas till oss för någon form av åtgärd, sparas på lämpligt medium. 

FORCE MAJEURE 
I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter, samt därmed jämförbar händelse utanför vår kontroll vilken ej skäligen kunnat förutses, och påverkar ingångna avtal samt utfästelser från vår sida, som gör att vi ej kan hålla nämnda avtal/utfästelse, skall utgöra grund till att vi befrias från våra förpliktelser att fullgöra nämnda avtal.

KONTAKTINFORMATION 
Snabbast kontakt med oss får du om du skickar ett e-mail till: hej@kafferosterietgotheborg.se

 

 

 

KAFFEROSTERIET GÖTHEBORG STORE
Prenumera på våra nyhetsbrev!
Prenumera och bli först att få reda på nya produkter och exklusiva erbjudanden.